Vi använder cookies för att säkerställa att du får den bästa möjliga upplevelsen på vår webbplats.
Om du fortsätter utan att ändra dina inställningar så ger du ditt medgivande till att cookies från smegshop.se används.Läs mer om behandling av personuppgifter. Läs mer om cookies
I samarbete med Klarnas betallösning Klarna Checkout kan vi erbjuda dig som kund fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning med VISA eller Mastercard samt direktbetalning via internetbank.
Vi accepterar Visa, Mastercard och American express. Vi tillämpar inga extra avgifter när du betalar med kort och all kortdata hanteras säkert av Klarna Checkout som är certifierade enligt PCI-DSS. Vid kortbetalning reserveras pengarna vid ordertillfället och debiteras från kontot när produkten/produkterna lämnat SMEGs lager.
Med direktbetalning betalar du som kund direkt från din egen internetbank. Pengarna dras från ditt konto så fort du godkänt transaktionen.
Med Klarna konto kan du samla alla köp under en månad på en faktura.Därefter väljer du hur mycket av fakturan som ska betalas (minimum 50 sek)
Betalningsvillkor för fakturor är 14 dagar. Fakturan skickas via epost från Klarna i samband med leveransen.
Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.
I kassan väljer du betalningsalternativet faktura. När du anger ditt personnummer gör Klarna AB en kreditprövning och en kreditupplysning kan komma att tas. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts. Du som kund får en kopia på kreditupplysningen per post.
Du har valt Klarna faktura så kan vi endast skicka din beställning till din folkbokföringsadress.
På grund av risken för bedrägeri tillåter inte Klarna eller Smeg att leveransadressen ändras i efterhand. Denna policy finns för att skydda dig som konsument och på så sätt hindra att någon olovligen använder ditt personnummer för att göra en beställning.
Mer information finns på Klarnas hemsida
Det går även att omvandla din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.
Vi erbjuder även företagsfaktura smegshop.se.
I samband med att du skriver in ditt företags organisationsnummer gör Klarna en kreditupplysning och du får svar direkt om din ansökan beviljas eller nekas (notera att det även kommer skickas ut en omfrågekopia efter genomförd kreditupplysning, om den omfrågade är en enskild firma, handelsbolag eller kommanditbolag). Leveransen sker endast till den adress som är registrerad för företaget på bolagsverket.
Betalningsvillkoret för företagsfaktura är 14 dagar en fakturaavgift på 29 kr för företag tillkommer. Fakturan kommer skickas till den epost du använt vid köpet i samband med leverans.
Om du har frågor kring företagsfakturor är du välkommen att kontakta Klarna via telefon 08-120 120 00
(vardagar 08.30–20.00, helger 10.00–17.00) eller mejl info@klarna.se
Mer information finns på Klarnas hemsida
I "hemleverans till port / tomtgräns" ingår leverans till port, tomtgräns eller så nära tomtgränsen transportören kan komma.
När din beställning skickats från oss får du ett nytt mail med ett spårningsnummer från vår samarbetspartner Unifaun. Observera att det kan ta upptill ca 24 h innan det går att spåra sändningen via Brings hemsida. Det går att spåra sändningen via tracking.bring.se eller genom att klicka på kollinumret i mailet. Du kan även komma i kontakt med Brings kundtjänst på 08-120 245 24. Mer information finns på bring.se/kundtjanst
* Vissa orter har en längre leveranstid än 5 arbetsdagar och för vissa orter kan vi inte erbjuda leverans alla veckodagar. Leveranstiden gäller ifall produkten finns i lager i Sverige.
** Det är upptill transportören att föreslå tid för leverans. Tidsförslaget består av ett intervall om 4-6 timmar och du behöver vara hemma under hela intervallet.
På vissa postnummer är det möjligt att välja kvällsleverans (17–22) och helgleverans utan extra kostnad.
*** Leveranser till adresser till öar utan vägförbindelse kommer att levereras till en adress på fastlandet. Det är du som kund som svarar för all vidaretransport till den slutgiltiga adressen. (Samma tillämpning gäller för retur). Varorna levereras endast till fast adress, inte till postbox
Inbärning, installation eller avemballering.
I "hemleverans med inbärning" ingår leverans in i hemmet till önskad plats (ett av mottagaren anvisat rum/plats).
När din beställning skickats från oss får du ett nytt mail med ett spårningsnummer från vår samarbetspartner Unifaun. Observera att det kan ta upptill ca 24 h innan det går att spåra sändningen via Brings hemsida. Det går att spåra sändningen via tracking.bring.se eller genom att klicka på kollinumret i mailet. Du kan även komma i kontakt med Brings kundtjänst på 08-120 245 24. Mer information finns på bring.se/kundtjanst
* Vissa orter har en längre leveranstid än 5 arbetsdagar och för vissa orter kan vi inte erbjuda leverans alla veckodagar. Leveranstiden gäller ifall produkten finns i lager i Sverige.
** Det är upptill transportören att föreslå tid för leverans. Tidsförslaget består av ett intervall om 4-6 timmar och du behöver vara hemma under hela intervallet.
På vissa postnummer är det möjligt att välja kvällsleverans (17–22) och helgleverans utan extra kostnad.
*** Leveranser till adresser till öar utan vägförbindelse kommer att levereras till en adress på fastlandet. Det är du som kund som svarar för all vidaretransport till den slutgiltiga adressen. (Samma tillämpning gäller för retur). Varorna levereras endast till fast adress, inte till postbox
Installation eller avemballering
Det är ditt ansvar att vara hemma vid leveranstillfället du bokat med transportören. Om du inte är hemma vid avtalad tid tar Bring sändningen i retur. Därefter är det ditt eget ansvar att avtala om en ny tid för leverans. Du som kund står för alla kostnader vid en ny leverans. Om sändningen returneras till oss gäller samma villkor som vid nekad leverans.
Om du nekar en leverans som inte är godkänd av Smeg, debiteras du 695 kr för returen. Understiger beställningens värde 1000 kr, debiteras kunden 250 kr. Returkostnaden dras av vid återbetalningen.
Vi levererar normalt inte till öar utan bro- eller vägförbindelse (undantag Gotland). Leveranser med betalfärja utförs ej men leverans kan i vissa fall ske till en närliggande hamn eller en annan adress på fastlandet.
Om du bor på en ö utan bro- eller vägförbindelse kan du kontakta oss via info@smegshop.se och höra om en leverans är möjligt. Notera att leveranser till öar kan ta längre än 3-5 arbetsdagar och att den som tar emot leveransen måste kunna uppvisa beställarens legitimation. Tänk på att mottagaren måste visa upp beställarens id-handling och sin egen id-handling.
Det är upptill Bring att föreslå tid för leverans. Möjlig dag och tidpunkt för leverans kan skilja sig åt beroende på postnummer.
Smeg står endast för fraktkostnader inom ovan leveranstider. Om förpackningen eller emballaget är skadat så säkerställ att chauffören notera detta på följesedeln. Om du anser att skadan är omfattande så rekommenderar vi att du nekar mottagande och kontaktar vår kundservice via info@smegshop.se .
Din beställning skickas med PostNord till ett paketutlämningsställe. Detta fraktsätt kostar 50 kr och du väljer själv utlämningsställe i kassan.
Normal leveranstid är ca 2-5 arbetsdagar. Till vissa orter kan längre leveranstid förekomma. För mer exakta leveranstider vänligen besök www.postnord.se
I samband med att vi skickar din beställning kommer du att få ett mail med ett spårningsnummer från vår samarbetspartner Unifaun. Därefter kan du följa din beställning via www.postnord.se eller via Postnords app.
Din beställning skickas med PostNord och levereras hem till din dörr*. Detta fraktsätt kostar 99 kr.
* Leveranser sker vardagar 09:00-21:00 (2-4 timmars intervall**)
* Leveranstiden är ca 3–5 vardagar (***)
* Avisering via sms eller e-post dagen före första möjliga leveranstid. Leverans sker tidigast en dag efter avisering
* Länk till en sida där alternativ för leverans kan väljas.
*Uppbärning till dörren ingår ej.
** Tidsintervallen varierar beroende på mottagarens adress
*** Till vissa orter kan längre leveranstid förekomma. För mer exakta leveranstider vänligen besök www.postnord.se
I samband med att vi skickar din beställning kommer du att få ett mail med ett spårningsnummer från vår samarbetspartner Unifaun. Därefter kan du följa din beställning via www.postnord.se eller via Postnords eller Unifauns app.
Om leveransen är försenad gör vi allt vi kan för att påskynda leveransen så att du får din beställning så fort som möjligt. Smeg förbehåller sig rätten att friskriva sig från all ersättning och kompensation vid leveransförseningar.
Om inget annat avtalas och leveranstiden är mer än 30 arbetsdagar så har du rätt att häva ditt köp.Hävning av köpet kan du göra genom att skicka ett mail till info@smegshop.se
Vänligen se smegshop.se/retur