Retur

Smeg erbjuder 14 dagars öppet från den dag du mottagit din produkt. Produkten ska vara i ursprungligt skick och får inte vara använd. Om du returnerar en produkt är det viktigt att du sparar ditt inlämningskvitto. Fri retur gäller alla köksapparater samt alla tillbehör. Returer för övriga produkter står du som kund för.

Hur returnerar jag en produkt?

PostNord MyPack Paket

För att returnera produkten till oss använder du den förbetalda retursedeln som medföljer. Observera att denna retursedel endast gäller för köksapparater och tillbehör. Om du inte använder den förbetalda retursedeln är du själv ansvarig för returen. Ifall du saknar en retursedel så kan du kontakta info@smegshop.se för att få en ny retursedel.
När vi fått din beställning i retur kommer vi att meddela dig via e-post och återbetala dig senast 14 dagar efter vi mottagit returen. Bekräftelsen på återbetalning kommer meddelas av Klarna via epost.

Bring hemleverans - Port / Tomtgräns

För att returnera MDA (vitvaror) behöver du kontakta oss via info@smegshop.se. Därefter skickar vi en förbetald retursedel samt instruktioner för returen. Returer kostar 695 kr och detta belopp dras av vid återbetalningen.

När vi fått din beställning i retur kommer vi att meddela dig via e-post och återbetala dig senast 14 dagar efter vi mottagit returen. Bekräftelsen på återbetalning kommer meddelas via mail från Klarna.

Observera att emballaget ska vara av ett starkt och stöttåligt material som klarar normal godshantering, samlastning, automatsortering och lastsäkring. Använd gärna originalemballaget. Tänk på att transportören inte tillhandahåller transportemballage.  Det ingår inte nedmontering eller bärhjälp vid upphämtningen. Transportören hämtar produkten vid trottoarkant.